Info & support

Ons toegewijde team staat klaar om je te helpen met al jouw vragen of opmerkingen, zodat jouw tevredenheid onze topprioriteit is.

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik geen producten kopen op jullie website?

PVG International is een groothandel. Hierdoor leveren wij onze producten alleen aan onze verkooppunten.

Waar vind ik een verkooppunt in mijn regio?

Onder de button “waar te koop” ziet u enkele verkooppunten in uw regio.

Waarom kan de prijs bij verschillende verkooppunten verschillen?

PVG International hanteert een advies consumentenprijs. De verkooppunten bepalen hierbij de eigen marge waardoor de prijs per verkooppunt kan verschillen.

Hoeveel garantie zit er op mijn product?

Met Qlima kies je voor de zekerheid van een gunstige prijs- / kwaliteit verhouding, betrouwbare service en minimaal 2 jaar garantie. Op kachels en de compressor van split unit airco's zelfs tot 4 jaar garantie vanaf de aankoopdatum. Binnen deze periode worden alle materiaal- en fabricagefouten kosteloos verholpen conform de garantievoorwaarden zoals vermeld in de gebruikshandleiding.

Waar kan ik onderdelen voor mijn product bestellen?

De onderdelen voor uw product zijn bij onze verkooppunten te bestellen.

Waar vind ik het type nummer en serie nummer op mijn product?

U vindt het serienummer en type nummer aan de zijkant of achterkant van uw product. Dit is een zilverkleurige sticker. (voorbeeld foto’s)

Waar vind ik de storingscodes van mijn product?

In de handleiding vindt u de storingscodes van uw product.

Waar vind ik de spaarzegels op de brandstof?

De spaarzegels zijn vervangen door de QR-codes te vinden in de sleeve van de can.

Komt er een Qlima monteur bij mij thuis voor reparaties?

PVG International werkt samen met gecertificeerde installateurs voor de Qlima pelletkachels, monoblock en Qlima wandsplit units. 

Waar kan ik de handleiding terug vinden?

Alle Qlima producten worden geleverd met handleiding. U kunt de handleiding ook op onze website terug vinden onder de button ‘product informatie en handleidingen’. Wanneer u uw product op onze website opzoekt ziet u hier ook alle productspecificaties en handleiding terug.

Het product wat ik wil kopen is uitverkocht in de winkel. Waar kan ik deze nog aanschaffen?

PVG International is een groothandel en levert de producten alleen aan onze verkooppunten. Helaas kunnen wij niet inzien wat de voorraden in de winkels zijn. Wanneer het product bij PVG International is uitverkocht kan het zijn dat er nog wel verkooppunten zijn die dit product voorradig hebben. Onder de button ‘waar te koop’ ziet u verkooppunten waar u kunt informeren of zij dit product nog voorradig hebben.

Mijn product is defect waar kan ik terecht voor reparatie?

Wanneer u een klacht/defect ervaart aan uw product adviseren wij om de troubleshooting en gebruikerstips van uw product op onze website door te nemen. Mocht uw klacht/defect hier niet mee verholpen zijn kunt u het aanmeldformulier defect product op onze website invullen. Deze is te vinden onder de knop Reparatieservice. Onze afdeling aftersales zal hierna contact met u opnemen. Zorg dat u altijd het serienummer invult en een kopie van uw aankoopbon uploadt. U vindt de troubleshooting, gebruikerstips en aanmeldformulierdefect product terug op onze website. Ga naar de artikelgroep op onze website en selecteer hierbij uw product waarna u de informatie te zien krijgt.

Waar kan ik contact opnemen wanneer ik een vraag heb m.b.t. een Qlima product?

Onze verkooppunten kunnen u informeren over het Qlima assortiment. Wenst u liever contact met een medewerker van Qlima dan kunt u het contact formulier op onze website invullen. Onze klantenservice zal u hierna verder berichten.

Hoe werkt het spaarprogramma van de Qlima brandstof?

Momenteel zijn we druk bezig met het omzetten van het spaarprogramma naar een digitale versie. Heeft u vragen over het spaarprogramma dan kunt u het contactformulier invullen en onze medewerkers komen z.s.m. bij u terug met een antwoord.

Hoe lang is de brandstof houdbaar en hoe sla ik het op?

Alle Qlima fuels zijn één jaar houdbaar. Zorg ervoor dat de de dop altijd goed op de fles gedraaid is zodat de brandstof niet vervliegt. Bewaar de brandstof op een koele plek.

Wat is de beste brandstof voor mijn petroleumkachel?

Met meer dan 30 jaar ervaring is Qlima de Europees marktleider in kachelbrandstoffen. Vanuit de eigen fabriek in Gent wordt het ruwe materiaal verwerkt tot de schoonste, meest efficiënte brandstof met de beste prestaties op de markt. Alle Qlima brandstoffen zijn uitvoerig getest door onafhankelijke laboratoria. In de markt zijn diverse alternatieven verkrijgbaar. Niet allemaal even veilig en geurloos, blijkt uit testen. Let voor een veilig en comfortabel gebruik op een vlampunt van > 65ºC en een zo laag mogelijk aromatengehalte (< 0,3%). Met Qlima Premium Quality Fuels ben je altijd verzekerd van de hoogste kwaliteit, de hoogste efficiëntie en het hoogste comfort. Alle Qlima Premium Quality Fuels leveren uitmuntende prestaties. De Qlima kristal is nog zuiverder dan de Qlima extra waardoor deze nog geurarmer is en u een hoger rendement uit uw brandstof krijgt.

Welk gas kan ik het beste gebruiken voor mijn gaskachel?

Gebruik bij voorkeur Propaan. Dit gas kan zowel binnen als buiten gebruikt worden.

Controleer hiervoor het label op de gasfles. Het gebruik van Butaan wordt afgeraden. Dit is minder geschikt bij koudere temperaturen (<10°C).

Zelf een Split-Unit Airconditioner Installeren: Eenvoudig met Qlima en Heijmans

Een split-unit airconditioner installeren is niet moeilijk. Een handige doe-het-zelver kan een groot deel van werkzaamheden zelf uitvoeren. De wet schrijft voor dat een professional de F-gaskoppeling van de leidingen moet verzorgen. Deze service biedt Qlima in samenwerking met Heijmans aan. 

Prijsplafond bereikt? Ga splitten!

De energierekeningen worden steeds hoger!
Tijd om het heft weer in eigen handen te nemen en zelf te zorgen dat je onder het prijsplafond blijft. Hoe? Energiezuinig verwarmen met een Qlima split airconditioner!

Nog andere vragen?

0412-694 694

Open van maandag tot vrijdag
09.00 - 17.00

[email protected]

Antwoord binnen 2 werkdagen

Contact formulier

Antwoord binnen 2 werkdagen