Info en support Split unit airconditioners

Veelgestelde vragen

Split unit airco's

Type split unit airco

Welke capaciteit heb ik nodig ?

Dat is afhankelijk van de inhoud van de ruimte die u wilt koelen met een airconditioner, van de condities van de ruimte en van wat u verwacht. U moet dus tegenvragen gaan stellen:

Hoe groot is de ruimte in m3?

Is de ruimte goed geïsoleerd – daarmee wordt ook bedoeld: zijn de muren dik (huis) of dun (caravan of houtbouw) - en voorzien van zonwering?

Is de ruimte die gekoeld moet worden goed geïsoleerd? Dan is ongeveer 100-120W koelvermogen per m³ nodig.  

Is de ruimte niet goed geïsoleerd? Dan moet u zeker rekenen met 160W (of meer) koelvermogen per m³.

Als u verwacht bij felle zon de kamer te kunnen koelen richting 20° C, dan moet u echt een split-unit overwegen. Een mobiele airconditioner zorgt vooral voor plaatselijke koeling.

Let wel: de opgegeven capaciteit is altijd een indicatie van de maximum te koelen ruimte.

Nethome App

Weetjes & feitjes

Randvoorwaarden voor optimaal functioneren van de WiFi module

  • Zorg ervoor dat u uw WiFi-netwerkbeveiligingssleutel (WPA-sleutel) weet
  • De modem / router goed werkt
  • DHCP-service (automatische TCP / IP-adressering) op uw netwerk aanwezig is en dat deze correct werkt.
  • Als er een firewall aanwezig in uw netwerk, de volgende poorten open staan: TCP / 28870, UDP / 53 (DNS)

Hoe werkt de installatie van de WiFi module

Activeer de "AP" mode op de airconditioner. Door het activeren de "AP" mode, werkt de airconditioner als een Access Point. Maak een Nethome account aan wat gekoppeld wordt aan de airconditioner, om zo de airconditioner op afstand te bedienen. Verbind de airconditioner met het wifi-netwerk om het toegang tot het internet te geven.

Kan ik de WiFi module gebruiken met andere geschikte airconditioners

Ja dat kan.

Kan ik de airconditioner (tegelijkertijd) bedienen met meerdere mobiele apparaten

Ja dat kan.

Kan ik de airconditioner bedienen met 2 verschillende Nethome accounts

Nee

Kan ik meerdere airconditioners bedienen met 1 Nethome account

Ja dat kan

Als ik mijn mobiel/tablet vervang, moet ik de airconditioner dan opnieuw installeren

Nee. Installatie van de Nethome App en inloggen met het eerder gemaakt account is voldoende.

Heb ik een vast IP adres nodig

Nee, de Nethome app werkt ook met dynamische IP adressen.

Probleemoplossingen

Als ik 7x op de "LED" knop druk verschijnt de "AP" indicator niet op airconditioner

Zorg ervoor dat de airconditioner uit staat voordat deze functie ingeschakeld wordt.

Tijdens de installatie krijg ik een “Connecting Hotspot failure” foutmelding

De WiFi-netwerk sleutel is verkeerd, zorg ervoor dat het juiste WiFi wachtwoord gebruikt word.

Ik kan de Nethome Plus app niet vinden in de App Store op mijn iPad

Selecteer "iPhone only" in de linker bovenhoek.

Ik ben de witte QR Code sticker van de wifi module kwijt

Je kan ook de QR code op de Wifi module zelf scannen.

Ik kan airconditioner niet op afstand bedienen, de status staat op "Offline"

  •  Zorg ervoor dat de airconditioner is aangesloten op het elektriciteitsnet.
  •  De airconditioner heeft geen commando ontvangen van de Nethome app, probeer het nogmaals.
  •  Plaats de modem/router dichterbij de airconditioner voor een sterker WiFi-signaal.
  •  De internetverbinding is onderbroken.
  •  Onderbreek de stroom van de airconditioner voor een moment.

Als ik de QR Code scan krijg ik de melding “QR Code is illegal!”.

Zorg ervoor dat je de juiste QR code scant (de witte op in de doos van de WiFi module).

Als ik de QR Code scan toont deze geen voortgang

De airconditioner staat niet in a "AP" modus. Onderbreek de stroomvoorziening voor 10 seconden, de 7 maal op de LED-knop tot "AP" begint te knipperen op het paneel van de airconditioner. Begin weer bij stap 1 van de installatie procedure.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Op het eerste scherm van de Nethome app selecteer rechtsonder “Forgot password” en dan “Send retrieve password email”

Ik heb geen bevestigings e-mail voor account creatie ontvangen

  • Op het eerste scherm van de Nethome app selecteer rechtsonder “Forgot password” en dan “Resend Activation email”
  • Controleer of de e-mail in de junk/SPAM folder is terecht gekomen

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Schrijf je in voor de Qlima Nieuwsbrief